O čom sníva Zem

Envirorojekt ,O čom sníva Zem, sme realizovali prostredníctvom zeleného vzdelávacieho fondu.

Čisté rieky a potoky, čisté lúky a polia, voňavý vzduch po daždi, či kolobeh života. Aj o tomto sníva naša Zem? Spolu so žiakmi sme sa zamýšľali nad tým, čo by si naša Zem od nás ľudí mohla priať. Naše myšlienky sme realizovali v tomto projekte.

ko tému nášho projektu sme si vybrali odpad. Zamerali sme sa na minimalizáciu, separovanie, ale aj znovu používanie odpadu. Do vyučovania sme vniesli nové inovatívne prístupy, kooperatívne, rovesnícke, zážitkové a projektové vyučovanie, využívali sme informačno - komunikačné technológie a rozvíjali sme tvorivosť a kritické myslenie žiakov, rodičov a verejnosti. zabezpečili a dohliadali sme na správne triedenie odpadu v triedach pravidelne sme čistili okolie školy a viedli žiakov k minimalizácii odpadu, opätovne sme využívali odpad, motivovali sme do triedenia odpadu aj rodičov a zapájali sme ich do našich aktiví. Čistili sme  čierne skládky v okolí obce, robili sme osvetu aj medzi obyvateľmi obce

EKOLAND – prostredníctvom ekoaktivít a hier žiaci objavovali prírodu a vzťahy medzi človekom a ňou. Počas dvoch týždňov denného letného tábora si žiaci rozvíjali komunikačné zručnosti, ekologické cítenie, spoluprácu a kreativitu. Pozorovaním prírody a hravými aktivitami v prírode zisťovali, čo sú prírodniny, čo je pre prírodu odpad a ako treba odpad triediť. Aktivity ekolandu: Turistika - spoznávanie biotopov, návšteva farmy, návšteva prírodovedného múzea, varím a jem zdravo, športové ekohry, puzzle les, výtvarné techniky s prírodným materiálom, mikroskopovanie - trvalé a vlastné preparáty.

EKOHRY – starší žiaci pripravili mladším žiakom rôzne aktivity a didaktické hry súvisiace s globálnymi problémami Zeme. Aktivity boli realizované projektovým vyučovaním.  Ekologické koleso vedomostí – prostredníctvom ekologického kolesa si žiaci vytáčali rôzne otázky z ekológie a environmentalistiky a overovali si svoje vedomosti v tejto problematike. Táto hra ich veľmi bavila a veľa sa pri nej naučili. O čom sníva Zem? – projektový deň, starší žiaci si pre mladších pripravili aktivity súvisiace s globálnymi problémami Zeme ako je globálne otepľovanie, odpady, znečistenie vody. Na pokusoch si ukázali ako a čím sa znečisťuje voda a pôda. Prostredníctvom virtuálnej reality si priblížili následky globálnych ekologických problémov a hľadali riešenia na ne. V tento deň sa snažili vytvoriť aj čo najmenej odpadu a vytvárali plán ako minimalizovať odpad. Kam patrí biologický odpad? – žiaci na hodinách TECH zisťovali na internete čo patrí a čo nepatrí do kompostéra. Počas prestávok zbierali po triedach bio odpad ako ohryzky z jabĺk či šupy z banánov a pomarančov a tie vyhadzovali do kompostu. Na hodinách TECH vyhadzovali bio odpad zo školskej záhrady do kompostéra a vytvorený kompost sa znovu využil na sadenie. Čierno – biele skládky – žiaci vyhľadávali vo svojom okolí znečistené miesta, ktoré odfotili, vyčistili a znovu odfotili. Z fotiek vytvorili výstavku

EKODIELNE – žiaci v ekodielňach vytvárali z odpadového a prírodného materiálu darčeky pre starých rodičov ku dňu úcty k starším a vianočné ozdoby na stromčeky. Ekovianoce - V čase adventu vyrábali všetky dolnokubínske školy a škôlky ozdoby na stromček z prírodného a odpadového materiálu, s ktorými zdobili stromčeky v mestskom parku, ktoré budú neskôr zasadené v areáloch škôl. Do tejto aktivity sa zapojili nie len dolnokubínske škôlky a školy, ale aj rodičia detí a mesto Dolný Kubín.

Podobné články