Bylinko- EXPERTI

Neustále celý kolektív našej Základnej školy pracujeme na zvyšovaní environmentálneho povedomia a znižovaní ekologickej stopy žiakov a jej komunity. Preto sme sa rozhodli zapojiť do výzvy Rozvojového projektu „ ENVIROPROJEKT 2022“ financovaného z MŠVVaŠ SR. Cieľom nášho ENVIROPROJEKTU 2022 bolo zvýšenie biodiverzity, predchádzanie vzniku odpadu, ktoré budú dlhodobo udržateľné a zvládnuté žiakmi za pomoci  pedagógov. Tiež vytvorenie priestoru, ktorý bude estetický, príťažlivý pre žiakov a využiteľný v rámci vzdelávacieho procesu.

                Rozhodli sme sa využiť potenciál priestoru pred budovou našej školy a prvky v rámci projektu a aktivity sme situovali práve tu. Postupne svojpomocne pretvárame areál školy na miesto, kde žiaci ale aj obyvatelia mesta Hnúšťa môžu zrelaxovať a zároveň vďaka edukačným prvkom aj získať množstvo novým vedomostí.

              Vďaka finančným prostriedkom z Rozvojového projektu „ ENVIROPROJEKT 2022“ financovaného z MŠVVaŠ SR sa nám podarilo zakúpiť drevo, z ktorého sme následne mohli svojpomocne vyrobiť vyvýšené záhony, edukačné tabule. Žiaci vyšších ročníkov dokonca samostatne pod dozorom vyučujúceho vyrobili hmyzie domčeky. Po letných prázdninách sme sa znovu pustili do práce a do vyvýšených záhonov sme vysadili medonosné rastliny a byliny. Počasie nám prialo a tak sa žiaci spolu s vyučujúcimi mohli o rastliny starať počas hodín THD. Koncom októbre sme začali so zberom zasadených rastlín. Čerstvé bylinky sme použili napr. počas Haloweenskej noci na škole , podobe čajov alebo občerstvenia pre žiakov. Niektoré druhy sa nám podarilo nasušiť. Tieto sme následne využili pri výrobe prírodnej kozmetiky, alebo do vonných vankúšikov. Vďaka čomu sa  mohli naše produkty ponúkané na Vianočných trhoch pýšiť menšou ekologickou stopou a ukázali sme komunite školy, že kozmetické produkty môžu byť voňavé, ale aj šetrné voči životnému prostrediu. Začiatkom mesiaca december prijal pozvanie do školy aj pracovník Národného parku Muránska planina – Ing. Jakub  Korytiak. Jakub nám sprostredkoval informácie  ako nadväzuje fauna na flóru a v prírode je všetko prepojené,  nič nie je náhodné. A čo nasledovalo? Naši žiacki lektori – štvrtáci odovzdali nadobudnuté vedomosti svojim starším spolužiakom. V nasledujúcom období by sme chceli neustále pracovať na rozširovaní environmentálneho povedomia a prispeli, tak svojou malou časťou k záchrane planéty.

Podobné články