Mladí vedci a ich planéta

Vďaka finančnej podpore od Zeleného vzdelávacieho fondu si mohla Spojená škola Novohradská v Bratislave zakúpiť sady edukačných pomôcok a meracích prístrojov zameraných na ovzdušie.

Účel poskytnutia prostriedkov:

Cieľom projektu našej školy bolo priblížiť problematiku znečistenia ovzdušia v meste žiakom základnej školy a strednej školy, ktorí preberajú témy spojené so životným prostredím na hodinách environmentálnej výchovy, biológie, chémie, geografie a fyziky. Pomocou zakúpenia edukačných pomôcok a meracích prístrojov zameraných na ovzdušie bolo možné presunúť danú výučbu do exteriéru školy, kde pod vedením pedagóga mohli žiaci sami zaznamenávať výkyvy v klíme a ovzduší behom školského roka. Tento projekt vytvoril príležitosť implementovať požiadavky modernej výučby a spojiť teóriu s praxou.

 

Očakávané výstupy, výsledky a prínosy:

Projekt našej školy sa sústredil na vzbudenie záujmu o problematiku ovzdušia prostredníctvom interaktívneho a bádateľsky orientovaného učenia u žiakov základnej školy a strednej školy. V rámci projektového medzipredmetového vyučovania behom školského roka žiaci merali a riešili negatívny vplyv človeka na ovzdušie ako súčasť životného prostredia, ktoré si mohli overiť prostredníctvom rôznych experimentov. Medzi očakávanými prínosmi bolo aj zvýšenie záujmu študentov o prírodovedné predmety a prepojenie teoretických a praktických zručností. Študenti sa takisto oboznámili so základmi vedeckej práce. Veľkým prínosom projektu bolo a aj je to, že pomôcky budú k dispozícii študentom počas celého ich štúdia.

 

Hodnotenie výstupov, výsledkov a prínosov:

Prostredníctvom projektu bolo možné upriamiť pozornosť žiakov bádateľským prístupom, ktorý je vysoko atraktívny a efektívny, na problematiku znečistenia ovzdušia v ich okolí, t.j. v meste, a nutnosti zavádzania opatrení udržateľného rozvoja. Pomocou edukačných pomôcok a meracích zariadení sa naučili pracovať s údajmi popisujúcimi ovzdušie, prakticky sa vyznať v problematike a terminológii spojených s klímou a ovzduším a podložiť svoje tvrdenia vlastnými vedeckými pozorovaniami pri diskusii o dôležitosti ochrany životného prostredia. Žiaci, rovnako ako pedagógovia, si veľmi pochvaľovali prácu so  zakúpenými LabQuest 3 ako aj presnými senzormi. Vďaka možnosti používať dotykovú obrazovku bolo využívanie interfejsu jednoduché aj pre mladších žiakov. Prínosom bolo aj okamžité vyhodnocovanie namerených údajov. Výhodou je, že pomôcky môžu byť od ďalšieho školského roka používané od prvého momentu.

Podobné články