Inovačné vzdelávanie pre pedagógov
Hlavný cieľ:
Inovácia kompetencií učiteľov a vychovávateľov potrebných pre realizáciu kvalitnej environmentálnej výchovy v školskej praxi aktualizovanej o princípy udržateľného rozvoja.
Rozsah a forma vzdelávania:
50 hodín vzdelávania realizovaného prezenčnou (60 %) a dištančnou formou (40 %).
Obsah vzdelávania:
Obsah vzdelávania pozostáva z teoretických prezentácií a praktických cvičení členených do piatich tematických celkov:
- Skúmanie (ne)udržateľného rozvoja – podstata a meranie udržateľného rozvoja, príčiny problémov, ekonomika rastu vs. obehová ekonomika;
- Aj učiteľ je spotrebiteľ – príbeh vecí od ťažby, cez výrobu, distribúciu, spotrebu, po zneškodnenie, príklady obehového hospodárstva, stratégie a zručnosti uvedomelého spotrebiteľa;
- Zmena klímy alebo iný príbeh – príčiny, dôsledky a opatrenia na prispôsobenie sa alebo zmiernenie dopadov zmeny klímy, questing ako metóda na implementáciu témy;
- Ako na to v škole – oblasti realizácie environmentálnej výchovy pre udržateľný rozvoj v škole, swot analýza, stanovenie cieľov, didaktické a environmentálne princípy, inovatívne metódy a formy;
- Projekty v službách envirovýchovy – základy projektového manažmentu, stanovenie problému, smart cieľov, identifikácia cieľovej skupiny, tvorba harmonogramu, koordinátor a tím, monitoring, rozpočet, možnosti financovania projektov environmentálnej výchovy.